Leckék, melyről érdemes beszélgetni

Ezek olyan tapasztalatok, amit ha húsz évvel ezelőtt tudok és tudatosan alkalmazok, sok göröngytől, cikk-cakktól kíméltem volna meg magam.
Alap szintű leckék (az indulás)
- Élj a lehetőséggel
- Felejtsd el azt a szót, hogy alkalmazott
- Tanulj és taníttasd a kollégáidat
- Ne árral marketingezz
- Legyen egyedi a terméked vagy szolgáltatásod
- Mindig olvasd el, hogy mit írsz alá
- Törekedj a stabil családi háttérre
Haladó szintű leckék (felemelkedés)
- Gondolkodás mód és működtetés
- Már kicsiben tervezd meg, mi lesz, ha nagy lesz a céged
- Gondolkodj nagyban
- Másszál ki az egyéni vállalkozó üzemmódból
- Fókuszálj
- Tömbösítsd az idődet és a feladataidat
- Rend és rendszer
- Csak előre nézz
- Naptár módszer
- Mindig magadat akard legyőzni, ne a konkurenciádat
- Tiszteld a versenytársad
- A fejlesztés és a termelés mindig legyen párhuzamban
- Olvasd sikercégek vezetőinek könyveit
- Vidd el magadat időközönként szervizre
- Ha jól megy, engedj a nadrágszíjon
- Gazdasági ügyek
- Mindent mérj, és elemezz
Legyen éves terved, havi lebontásban
- Legyen havi belső zárásod
- Nem a forgalom a lényeg, hanem az eredmény
- Vedd észre ha mínuszt termel a céged
- A leggyengébben termelő termékeid alsó 20%-át minden évben vedd ki a forgalmazásból
- Munkatársak
- Próbáld ki magad céged összes posztján
- Vond bele a munkatársakat a tervezésbe és a döntésekbe
- Tanulj meg delegálni határidőre és azt számon is kérni
- Nem biztos, hogy ugyanavval a kollégával viszed a csúcsra a céged, akivel együtt elindítottad
- A hozzáállás a fontos, a tudás megtanítható
- Szállítsd le a buszról, aki nem odavaló
- Gyere ki a mókuskerékből, ne legyél a saját céged alkalmazottja két műszakban
- Első a bizalom, a második az ellenőrzés
- Új kollégát bér és járulék támogatással vegyél fel, ha lehet
- Marketing, kommunikáció és stratégia
- Kérdezd meg a vásárlóidat mi a legnagyobb problémájuk a te iparágadban, és te pont arra adj egy tökéletes megoldást
- Legyen nagyon egyedi a terméked, szolgáltatásod, hogy ne tudják összehasonlítani a versenytársaidéval
- Legyen nagyon szűk a célcsoportod
- Csinálj folyamatosan rövid lejáratú kampányokat
- Egyesszám első személyben kommunikálj
- Ha céged nem győzi a megrendelések teljesítését, bátran emelj árat
- Csinálj, vagy csináltass próbavásárlást saját cégedben, elejétől a végéig, rendszeresen
Profi szintű leckék ( stabilizálás)
- Az embert tedd a központba, ne a profitot ( a profit az következmény lesz)
- Irtsd ki a mutyit a cégedből
- Legyél maximálisan szerény
- Gondolkodj győztes-győztesben
- Ne legyen külön az irodád, az asztalod legyen ugyan ott, ahol a többieké (te is csak egy láncszem vagy a gépezetben)
- Terméket ne a cégnél fejlessz, hanem menj haza, utazz el, menj el a közeli erdőbe, parkba
- Figyelj az egészségedre, sportolj, táplálkozz egészségesen
- Tegyél felelősséget a munkatársak vállára
- Ne dolgozz a kollégáid helyett
- Add át az operatív feladatokat
- Nevelj ki igazgatókat
- Heti 3-4 órát legyél egyedül, amikor átgondolhatod az életed
- Keresd meg a végső célod és azt tűzd ki magad elé, hogy ne dolgozz csak úgy a semmiért
- Oda kell eljutni, hogy ne kelljen alvállalkozót használni semmire, minden poszton saját ember dolgozzon
- Mindig bőséges cserében gondolkodj (adj többet, mint amire számítanak)
- Aludj minden ebéd után
- Tanulj meg nemet mondani
- A pénzből is csinálj pénzt
- Folyamatosan keresd cégedbe a gócpontokat
- Javítsd a hatékonyságot
- Alakítsd ki a cégkultúrát
- Toborozz saját mastermind csoportot
- Teremts passzív jövedelmet
- Te is mentorálj embereket INGYEN, olyan témában amiben hiteles és jó vagy
Ha úgy gondolod ezekről a témákról szívesen beszélgetnél velem pár hasonló cégvezető társaságában, jelentkezz INGYENES szemléletváltó programomba.